• De gemeente heeft onlangs een nieuw gemeenschapshuizenbeleid opgesteld voor de culturele centra in Bernheze. Graag willen wij van u weten wat u daarvan vindt. Wilt u onderstaande vragen invullen? Het invullen is anoniem. De resultaten gebruiken wij om voor te leggen aan het bestuur van KBO Heesch. Het bestuur kan hier rekening mee houden in haar inbreng en reactie op het opgestelde beleid. Het invullen kost u maximaal 10 minuten.
  • Het opstellen van het nieuwe beleid is gedaan door het gemeentebestuur en de besturen van gemeenschapshuizen zonder de burgers of verenigingen te raadplegen. Wat vindt u daarvan?

• De burger krijgt tot 7 januari 2024 de tijd om te reageren op de beleidsnotitie. Dat is ongeveer 4 weken. Wat vindt u van deze tijd?

• In het nieuwe beleid wordt niets vermeld over de inspraak of zeggenschap die de burger al dan niet krijgt over het beleid of de exploitatie. Vindt u dat de burger zeggenschap moet krijgen via de gemeenteraad?

• Als u de zeggenschap van de burger via de gemeenteraad onvoldoende vindt, moet dan de zeggenschap via het bestuur van het gemeenschapshuis worden verzorgd?

• Vindt u dat de verenigingen het recht moeten krijgen om één of meerdere bestuursleden, zonder last of ruggenspraak, te benoemen in het bestuur van het gemeenschapshuis?

• Bent u bekend met het gemeenschapshuis in ons dorp?

• Wat is de reden van uw bezoek?

• Welke activiteiten in het gemeenschapshuis waardeert u het meest?

• Welke activiteiten mist u in het huidige aanbod van het gemeenschapshuis?

• Wat zou u graag zien veranderen of verbeteren aan het gemeenschapshuis?

• Vindt u de kosten voor deelname aan activiteiten in het gemeenschapshuis redelijk?

• Zijn er belemmeringen die u ervan weerhouden om het gemeenschapshuis te bezoeken?

• Heeft u suggesties voor het aantrekken van meer senioren of jongeren naar het gemeenschapshuis?

• Hoe belangrijk vindt u het gemeenschapshuis als een sociale ontmoetingsplek voor senioren in ons dorp?

• KBO Heesch maakt voor haar activiteiten gebruik van diverse zalen van Gemeenschapshuis De Pas. Hoe belangrijk vind u dat?

• KBO Heesch maakt afspraken over de tarieven van consumpties en de huurprijzen van zalen met bestuur van gemeenschapshuis De Pas. Hoe belangrijk vind u dat?

• Wat vindt u van de hoogte van de tarieven van de consumpties bij De Pas?

• Het gemeenschapshuis De Pas worstelt al jaren met de exploitatie. Er zijn voortdurend tekorten. Wat moet er met deze tekorten gebeuren? Deze tekorten moeten aangevuld worden door:

• Zou u het redelijk vinden als het bestuur van KBO Heesch een gedeelte van de huurprijs zou doorberekenen aan haar leden die gebruikmaken van de zalen van de Pas?

• Wat is het maximale bedrag dat het bestuur van KBO Heesch aan de leden, die gebruik maken van de zalen van De Pas, per jaar , een gedeelte van de huurprijs in rekening zou mogen brengen?

• Zou u het redelijk vinden dat , vanwege de tekorten van De Pas, het bestuur van KBO Heesch hogere tarieven voor consumpties (koffie/thee) zou afspreken met De Pas? Welk tarief per consumptie is voor u acceptabel?

• Zou u het redelijk vinden dat , vanwege de tekorten van De Pas, het bestuur van KBO Heesch hogere tarieven voor consumpties (bier en frisdranken) zou afspreken met De Pas? Welk tarief per consumptie is voor u acceptabel?

• Zou u het redelijk vinden dat , vanwege de tekorten van De Pas, het bestuur van KBO Heesch hogere tarieven voor consumpties (wijnen, sterke dranken) zou afspreken met De Pas? Welk tarief per consumptie is voor u acceptabel?

• Zou u als vrijwilliger, tegen een vrijwilligersvergoeding, mee willen werken aan de werkzaamheden voor het in stand houden en exploiteren van het gemeenschapshuis? U bepaalt dan in overleg de soort werkzaamheden en de tijden. Hoeveel uren zou u daarvoor per week beschikbaar hebben?