11 december 2023

Sinterklaasfeest

Sinterklaasfeest bij de sjoelclub en de rummikubspelers op 5 december 2023

Het is altijd gezellig bij deze activiteiten en ook vandaag zie ik blije gezichten.
Er wordt gepraat, gelachen maar ook serieus gespeeld want de “sjoelers” willen veel punten behalen door goed te mikken en de mensen aan de rummikubtafels laten de grijze hersencellen stevig werken. Op de tafels staan schalen met strooigoed en dat wijst er al op dat we vandaag na de pauze stoppen met de activiteiten want Sint is in het land en net als andere jaren brengt de Goedheiligman ons ook deze keer weer een bezoek. De tafels worden aan elkaar geschoven, iedereen zoekt een plaatsje en er worden allerlei bekende Sinterklaasliedjes gezongen en vol verwachting klopt ons hart.

De drie dames die deze middag hebben georganiseerd: Rieky Vermeulen, Mimi Gijsberts en Francien Dappers, schuiven de kamerschermen opzij en we zien een tafel vol pakjes staan, mooi ingepakt in cellofaan: wat een werk is dat geweest! De pakjes worden uitgedeeld en wat zien we:
Een doos speculaas, een kerstboompje met snoep erin, kruidnoten en op een door Mientje van Oort gehaakte onderzetter staat een Pannenkoekplantje. Wat een leuk cadeau en iedereen is er mee in zijn sas. Natuurlijk kan een “dank je Sinterklaasje” niet ontbreken en we zingen uit volle borst mee. Daarna vraagt Wil Hofs het woord en zij heeft een prachtig gedicht geschreven waarin ze dichtend verhaalt over de dinsdagmiddagen en ze spreekt tevens een woord van dank uit naar de dames van de organisatie en dat is zeer terecht. Applaus!

Hierna vertrekt iedereen richting het busplein waar een heerlijk 3-gangen diner op hen wacht. En dat was fantastisch heb ik al gehoord!!
Wat een leuke groep mensen komt er toch elke week naar de Pas. Het zijn voornamelijk vrouwen maar gelukkig hebben ook enkele mannen zich aangesloten en de club hoopt dat er meer mannen zullen volgen. Ze zijn van harte welkom.
Met een heerlijke chocoladeletter én een grote glimlach, ga ik huiswaarts.

Mardon