17 oktober 2024

Woordje bestuur

De zomer voorbij,

We hebben er dit jaar lang op moeten wachten voordat het echt zomers werd, eindelijk met de bouwvakvakantie brak pas een periode aan dat het echt standvastig zomerweer werd.

Onlangs kwam bij ons aan de keukentafel nog ter spraken dat we dit jaar toch echt wel minder gefietst hebben door het mindere weer in het voorjaar. Zo van, de fietsen achter op de auto een half uurtje rijden en fietsen in een compleet andere omgeving en s ’avonds weer terug bij je vertrouwde spulletjes en slapen in je eigen bed. Dit onder het motto; op de fiets zie je nog eens iets en kom je nog eens ergens, bovendien bedrijvigheid op het platteland blijft ons nog steeds interesseren.

Gefietst wordt er ook door de KBO leden, elke woensdagmiddag is het verzamelen bij de kerk voor een rondje “rund um house” en tweemaal per maand gaan de fietsen op de aanhanger of achter op de auto en is er een route uitgezet wat verder van huis, dit alles onder deskundige begeleiding.

Dit is een van de vele activiteiten waarom men lid is van de KBO. Zo zijn er een jaar geleden senioren KBO lid geworden om deel te kunnen nemen aan een bridgecursus welke een serie van twee maal 12 lessen omvat en welke nu bijna ten einde loopt.  Zelf ben ik een van de enthousiaste deelnemers en voor de meeste van ons zal het logische vervolg zijn om op de woensdagmiddag deel te nemen aan de KBO Bridge drive.

Aan activiteiten deel nemen is een van de redenen waarom men lid wordt van de KBO, zo vernemen we iedere keer op de bijeenkomst van nieuwe leden welke twee maal per jaar wordt gehouden. Maar ook vanzelfsprekend, om bij de senioren club te horen wanneer er weer een jaarlijks terugkerend evenement wordt georganiseerd. Om alle leden goed te informeren is een goede berichtgeving heel belangrijk. Allereerst de INFO welke maandelijks thuis wordt gebracht door onze trouwe club van bezorgers. Maar ook de digitale nieuwsbrief en natuurlijk de Website van KBO Heesch. Een zeer belangrijke rol  in de digitalisering van KBO Heesch is zeker Peter Spijker geweest welke onlangs, na 21 jaar, is gestopt en waarvoor de KBO Helpdesk nu nog een vervanger zoekt.

Zoveel mogelijk leden digitaal  bereiken is het  streven van onze ledenadministratie en registratie van het (juiste) emailadres is dan ook van essentieel belang.

Een oproep vanuit deze nieuwsbrief zal die groep zonder email helaas niet bereiken maar misschien kun je er andere KBO leden eens op attenderen of zij deze uitgebreide nieuwsbrief ook ontvangen.

Tinie van Nistelrooij, secretaris