10 september 2024

De Sjoelclub 20 jaar

Hoera…Feest….De sjoelclub bestaat 20 jaar!!!

Precies 20 jaar geleden aangekaart door Mientje Gevers die op haar beurt Rieky Vermeulen vroeg om kartrekker te zijn en zo geschiede. We zijn nu dus 20 jaar verder en wát is deze club gegroeid. Er zijn 43 personen aangemeld en als het even kan komt iedereen op de clubmiddag; elke dinsdag staan de sjoelbakken klaar, krijgt iedere deelnemer een willekeurig nummertje dat correspondeert met één van de sjoelbakken en is dát je plaats tot de koffie- theepauze want dan schuif je een sjoelbak op. Als het staan wat moeilijker wordt, kun je meespelen met Rummikub, ook weer zo’n fantastisch spel dat de grijze hersencellen activeert. De mensen zijn altijd erg enthousiast en als het even kan, probeert iedereen er te zijn.

Maar op deze dinsdag is er geen sjoelbak te bekennen, nee.. vandaag wordt er gefeest voor het 20-jarig bestaan én neemt Rieky afscheid van haar taak als kartrekker….niet als lid van de sjoelclub nee.. dat wordt haar nieuwe rol. Ze beleeft nog steeds heel veel plezier aan het sjoelen én komt dus elke week spelen maar nu zonder de organisatorische zorgen daaromheen. Nu heerlijk ontspannen. Het is haar gegund! Haar opvolgster is Francien Dappers, die samen met Mimi Gijsbers en Susan van Uden leiding geeft aan deze club. Deze middag hebben ze samen georganiseerd en dat was meteen een leuke maar ook intensieve klus. Zoals elk feest beginnen we de middag met koffie of thee en een heerlijk gebakje aangeboden door het bestuur.

Rieky en haar man Ad, die haar altijd terzijde stond, worden welkom geheten. Ze houdt meteen haar toespraak, memoreert het verleden en bedankt iedereen en zéker haar opvolgster die al enige tijd intensief meedraait. Alle aanwezigen krijgen een roos overhandigd met een bedankkaartje daaraan.

Het bestuur wordt vertegenwoordigd door Jack de Groot van de communicatie en hij benadrukt de kernwaarden van de KBO zoals ook in het nieuwe Beleidsplan vermeld nl ontspanning-gastvrijheid-continuïteit en die zijn hier bij de sjoelclub volop aanwezig. Namens het bestuur overhandigt hij Rieky een cadeau en Francien krijgt een plant. En dan spoedt Jack zich naar de zwemclub want ook een bestuurslid moet fris en fruitig blijven.

Namens de Rummikub richt Wil Hofs zich tot de scheidende kartrekker en roemt haar over de wijze waarop ze al die jaren de club heeft geleid en altijd geïnteresseerd was en is in de mensen om haar heen zoals: een kaartje bij lief of leed, een gesprekje, een schouderklopje… die kleine dingen die o zo belangrijk zijn. Daar hoort een “Lang zal ze leven” bij….!

Mimi Gijsbers houdt, ook namens Mimi en Francien, een mooie toespraak en vertelt het een en ander over het wel en wee van deze club en vooral benadrukt ze het SAMEN doen en SAMEN beleven…deze club heeft een hoog SAMEN-gehalte en dat is erg waardevol. Ook bedankt ze Rieky voor haar inzet en overhandigt haar een prachtige bos bloemen plus een cadeaubon. En nu samen op de foto…!!

Nienke komt met een grote champagnekom flessen alcoholvrije Chardonnay de zaal in en iedereen krijgt een glaasje opdat we samen kunnen proosten op nog eens 20 jaar sjoelen.

Iedereen krijgt ook nog een zakje “Bouchée” mee naar huis…dat wordt genieten! Er wordt nog gezellig nagepraat voordat iedereen naar het Busplein vertrekt waar bij ’t Pleintje een heerlijk etentje wacht.  Wat een fantastische feestmiddag hebben we gehad. De nieuwe leiding heeft zich geweldig gepresenteerd bij deze toch wel flinke activiteit dus de vuurdoop zit erop.

Dankjewel!

Mardon