22 december 2023

Ons – Uw – Kerstfeest

Kerstfeest met de KBO in de Pas

Onder het verslag foto’s en link naar de complete collectie

Kerstfeest met de KBO, 22 december 2023

Als ik de  Pas binnenstap zie ik dat het al behoorlijk druk is. De deur van de grote zaal gaat om 14.00 uur open en bij het punt waar je je moet aanmelden, staat al een stevige rij: we hebben er zin in. De zaal staat vol tafeltjes en dat geeft mij al een gezellig, warm gevoel. De aankleding wil tenslotte óók wat, nietwaar.

Tegen de klok van twee komen de leden van het Hisse A-Meezing koor het podium op: zij gaan het eerste deel van deze kerstmiddag voor hun rekening nemen.

Voor het zover is spreekt  Piet Ceelen, onze voorzitter, een woord van welkom uit naar eenieder die aanwezig is. Hij kijkt heel blij want de opkomst is reuze: 250 mensen vullen de zaal en zeker ook voor de organisatie is dat heel fijn. Compliment!

Natuurlijk zijn er ook nog een paar opmerkingen over bv de consumpties en de prijzen daarvan, de bitterballen die in drie keer worden uitgedeeld ivm het grote aantal bezoekers en nóg een belangrijke mededeling en wel: In 2024 MOET je je aanmelden voor elke activiteit. Vandaag zijn er ook méér mensen binnen dan aanvankelijk was opgegeven en dan zit je met een probleem zoals zitplaatsen die moeten worden gezocht, kopjes die niet klaar staan enfin, vul zelf maar in.

Een mooi voornemen voor het nieuwe jaar, zou ik zeggen!

Het Hisse A-Meezingkoor o.l.v. dirigent/accordeonist J. Steenbergen. Zij gaan allerlei Nederlandstalige liedjes ten gehore brengen en zoals hun naam al zegt: je mag meezingen. Peter Spijker is de man die de liedjes op zijn eigen, gezellige manier aankondigt. We horen o.a. “Dit Kerstfeest”van Dennie Christian  en ook “Steek dan een kaarsje aan” van Frans Bauer en Marianne Weber. Maar ook het bekende liedje

“Drink rode wijn” van Joe Harris. Ondertussen is bekend geworden dat er twee jarigen in de zaal zitten en wel Bert Wijnen en ook Annie Meulenpas en die worden natuurlijk door ons allen toegezongen onder begeleiding van het koor. Dan ben je toch écht jarig, nietwaar!

Na de pauze wordt het woord gegeven aan Jack de Groot die ons iets gaat vertellen over de kerststal, waar die vandaan komt en dan praat hij over de verhalen van het boek Lucas, maar ook van het boek Mattheus en Jesiah. Dit is weer eens heel wat anders maar het past prima in deze kerstviering.

Hierna is het tijd voor Les Pastoureaux jolis. ( de mooie, knappe, vrolijke  herders).

Dit koor heb ik al een paar keer mogen bewonderen en ben elke keer weer onder de indruk van hun zangkunsten. Mieke van de Akker, een artistieke duizendpoot, is hier muzikaal leider. Het koor zingt meerstemmig én a capella dwz. zonder instrumentale begeleiding. Het koor verplaatst zich enkele keren door de zaal en laat ons genieten van hun prachtige stemmen te horen in o.a. “Going to Bethlehem” en ook “O holy night” en nog veel meer prachtige teksten met als afsluiter “Stille Nacht”. (Het oorspronkelijk Duitstalige lied geschreven door een Oostenrijkse priester in 1816. Dit is even een weetje).

Mooier kan de middag niet eindigen. Frans Eijsink van de Evenementencommissie heeft als laatste spreker het woord. Hij bedankt Jeanne Verstegen en Annie Fransen die deze middag samen met hem hebben georganiseerd en bij het verlaten van de zaal krijgt eenieder ook nog een mooie kerstster. Het Kerstfeest kan beginnen, we zijn er klaar voor!

Wát een mooie middag. Bedankt.

Mardon

Fotoverslag

Eerder bericht

————————————-

ONS  – UW –  KERSTFEEST

Op vrijdag 22 December 2023 gaan we een prachtige middag beleven in de Grote Zaal van de Pas. Het is weliswaar het laatste evenement dat we dit jaar  voor u hebben bedacht, maar de artiesten die we hebben gevonden gaan u een prachtige middag bezorgen.

Voor de pauze  het Hisse A-Meezing koor

Na de pauze LES PASTOUREAUX JOLIS

In de pauze een verrassend warm snackje  in drievoud. En als u de zaal verlaat een Kerstpresentje voor allen.

Programma-indeling:   zaal open 14.00 uur !!!!!!!!!! Start om 14.30 uur, Einde om ca 17.00 uur

Kosten € 5 per persoon , te betalen bij het betreden van de zaal.

Deelnemen aan deze mooie boeiende  middag ;

• door tel.  opgave 06 54994528  (Jeanne)
  • of  06 10667278 ( Annie)