1 december 2023

Leden fotoclub op lichtles

Een aantal leden van onze fotoclub zijn op 21 november te gast geweest bij fotograaf Wim Roefs in Loosbroek.

Fotograferen in een professionele fotostudio is voor onze fotoclub geen alledaagse bezigheid, daarom lieten onze fotografen deze kans niet voorbij gaan.
Na een welkom door Wim onder het genot van een heerlijk bakje koffie of thee gingen we aan de slag. Alle deelnemers hadden hun eigen camera meegenomen en het was de bedoeling dat er heel veel gefotografeerd ging worden. Gespeeld werd met diverse soorten licht, variërend van heel zacht licht uit een softbox tot keihard licht uit spots en combinaties van verschillende lichtbronnen.
Geen alledaagse kost dus en voor sommigen was het nog een ware zoektocht om wegwijs te worden in de vele keuzemogelijkheden van hun camera. Toen alles een beetje goed was ingesteld, was het dringen rond model Rosa om prachtige foto’s te kunnen maken.
Na 2 uur volop in de weer te zijn geweest, ieder vele foto’s rijker, namen we afscheid van Wim en gingen we weer huiswaarts. Het was een interessante en zeer leerzame avond.

Wil van Oorsouw