12 september 2023

Kende gij ‘t?’

Enige tijd geleden ben ik benaderd door de Muzelinck die in het kader van 25 jaar Bernheze enkele jaren geleden een project in de basisscholen heeft uitgevoerd waarbij ook onze KBO-leden actief betrokken waren. Leerlingen portretteerden toen ouderen. Dat was leuk. Dit centrum adviseert en ondersteunt basisscholen in Bernheze bij het vormgeven van het kunst- en cultuuronderwijs.
Nu komt er voor de groepen 5 en 6 van de basisschool weer zo’n project genaamd ‘Kende gij ‘t?’

Het gaat om voorwerpen van vroeger (50 tot 75 jaar oud) en hedendaagse spullen. Ouderen vertellen over de oude voorwerpen en kinderen leggen uit waarmee zij in deze tijd bezig zijn.
Na de zomer gaat het project van start op de basisscholen. Uiteindelijk gaan er voorwerpen in een kist. Er komen korte filmpjes bij, ondersteunende lessen, werkboekjes, enzovoort.
Hiervoor zoeken we nu een groepje van maximaal 10 ouderen. Wil jij ook mee doen?

Meld dit dan bij algemenezaken@kboheech.nl of bel mij 06-11425920

Algemene zaken Mariet Jaspers