13 december 2021

De Helpdesk in 2022

Het was weer een bewogen jaar met toch weer heel wat activiteiten. Veel mensen hebben, ondanks de corona-maatregelen, de weg weten te vinden naar de Helpdesk. Dat heeft ons er toe aangezet om ook in 2022 verder te gaan moet ons aanbod om mensen op weg te helpen met het beter de weg vinden in Internet-land.
In 2021 hebben zich diverse mensen aangemeld om , door middel van een cursus van 5 ochtenden, op weg geholpen te worden in een bepaald onderwerp. In totaal hebben mensen elf verschillende onderwerpen genoemd waarin ze meer wegwijs willen hebben. In elk geval gaan we deze mensen aanbieden om door middel van een voor hun geschikte cursus meer wegwijs te worden in 2022.

Zelfde aanpak als vorig jaar ?,
Neen we gaan het in 2022 iets anders doen. We starten niet met het aanbieden van een cursus. In plaats daarvan willen we graag in gesprek met de mensen die zich aangemeld hebben. Dan kunnen we samen kijken hoe we de vragen die je hebt kunnen oplossen.

Wat gaan we doen?
We starten op maandag 3 januari van 10.00 tot 12.uur met onze Helpdesk . U bent dat weer welkom met uw vragen. We bieden dan hulp aan om die vragen op te lossen.

Seniorweb inloop
De Helpdesk KBO is ook aangesloten bij de landelijke organisatie “Seniorweb”. Via Seniorweb ontvangen wij heel veel hulpmateriaal, waarmee wij onze mensen op weg kunnen helpen.

Op maandag 17 januari 2022 van 10.00 tot 12.00 uur zijn we speciaal geopend voor hulp op het gebied van Internet. Eventueel leggen we uit wat Seniorweb allemaal te bieden heeft.

Gaan we weer cursussen aanbieden?
Onze inschatting is dat we in 2022, in elk geval in het voorjaar, rekening moeten houden met nog steeds geldende corona-maatregelen. Dat betekent dat we tijdens de cursus beperkt zijn in het aantal mensen dat we kunnen ontvangen en de nodige afstand moeten bewaren.
In 2021 hebben we gemerkt dat veel bezoekers zich bewust zijn van deze situatie en daar ook rekening mee willen houden.

We starten daarom niet direct met het aanbieden van een cursus voor een groep van mensen, die allemaal over het zelfde onderwerp uitleg krijgen.
U kunt, als u vragen of wensen heeft die inhouden dat u meerdere keren bij ons langs moet komen, bij onze helpdesk langskomen. Samen met u zoeken we dan uit of en hoe vaak u terug zou moeten komen om de gewenste hulp te ontvangen.

Daarmee proberen we te bereiken dat ons aanbod hetzelfde blijft als voorheen.
Alle mensen die zich eerder hebben opgegeven voor het volgen van een cursus, gaan we persoonlijk benaderen om hun vragen te beantwoorden. Volg onze website en onze nieuwsbrief voor het laatste nieuws.