3 oktober 2021

Wordt Windows 11 geïnstalleerd ?

Veel computers niet geschikt voor Windows 11

Bij SeniorWeb komen veel meldingen binnen van leden van wie de computer niet over kan op Windows 11.

Microsoft stelde half september de PC Health Check-app beschikbaar. Met deze app kunnen gebruikers controleren of hun computer geschikt is voor Windows 11. SeniorWeb hoorde afgelopen week dat de computers van veel leden niet over kunnen naar Windows 11.

Geschikte apparaten

Microsoft heeft voor Windows 11 natuurlijk systeemeisen. Geschikte apparaten krijgen vanaf 5 oktober de upgrade naar Windows 11 gratis aangeboden. Computers die niet aan de eisen voldoen blijven met Windows 10 werken. Microsoft ondersteunt Windows 10 tot 14 oktober 2025. Tot die tijd krijgt het systeem gewoon (veiligheids)updates en kunnen mensen zonder risico de Windows 10-computer gebruiken.

Informatie op SeniorWeb

SeniorWeb maakt artikelen over Windows 11, maar blijft ook over Windows 10 schrijven. Leden die niet overstappen op Windows 11 kunnen voor computerhulp ook de komende jaren gewoon bij SeniorWeb terecht.

Wilt u controleren of uw PC of laptop voldoet aan de eisen van Windows 11?

Klik dan op deze link: