7 mei 2021

D’n Herd wordt gedigitaliseerd

Om Heesche en Geffense dorpsbladen in te zien hoeft men niet langer Heemkundes te bezoeken

HEESCH – Dorpsblad D’n Herd uit Heesch wordt gedigitaliseerd, bij Torenklanken in Geffen zijn ze net klaar. Online kan er naar hartenlust worden gegraven in verhalen over alweer vergeten ondernemers, verenigingen en dorpsmensen.

Bron: Brabants Dagblad Levie Vriend 04-05-21

,,Moeilijk werk was het niet. Veel wel”, zegt Hugo van der Sanden, lid van de werkgroep van Geffen.nl en medeverantwoordelijke voor de digitalisering van het Geffense dorpsblad. Afgelopen woensdag was hij aanwezig bij de feestelijke lancering van het digitale archief. Bij de kerk, die altijd op de voorpagina prijkt. ,,Twee vrijwilligers hebben met hun huis-, tuin- en keukenscanners alle bijna 1100 edities ingescand. Dat was echt monnikenwerk. Maar het is goed gelukt, het is heel mooi geworden”, zegt hij.

Lees verder op de website van het BD PREMIUM

De website van de Heemkunde De elf Rotten