Bernheze lanceert Brabantse Juweeltjes om toeristen en recreanten te trekken
HEESCH – Om toeristen en recreanten te verleiden naar Bernheze te komen, heeft de gemeente een nieuw concept bedacht: Brabantse Juweeltjes.
Bron: Brabants Dagblad Meike van der Flier 20-11-20
Het huidige aanbod aan toeristische en recreatieve voorzieningen moet een kwaliteitsimpuls krijgen en een grotere onderlinge samenhang. Ook wil Bernheze meer doen aan informatievoorziening en promotie.
Bernheze is geen merk en dus op zichzelf moeilijk te promoten, constateert de gemeente. Maar er zijn genoeg mooie toeristische en recreatieve voorzieningen. Brabantse Juweeltjes is het merk dat voor Bernheze het aanbod moet verbinden. Een merk dat aansluit bij de vraag en bezoekers inspireert en verleidt tot een bezoek.
Bernheze zet ermee in op de ‘merken’ binnen de gemeente, zoals Kasteel Heeswijk (met daaraan verbonden pareltjes als de Meierijsche Museumboerderij, Abdij van Berne, Kilsdonkse Molen en Natuurtheater de Kersouwe) en de Maashorst, maar ook Aangenaam Heesch en Van Tilburg mode.
Het is een Bernhezer initiatief, maar andere, omliggende gemeenten zijn van harte welkom zich erbij aan te sluiten, laat wethouder Peter van Boekel weten.