5 september 2020

Helpdesk weer van start!

KBO Heesch Helpdesk weer van start!

Ook het corona-virus is niet aan ons voorbij gegaan. Enkele leden hebben een lang ziekbed gehad en zijn er, gelukkig, toch weer van genezen. Maar ook wij betreuren het verlies van een dierbaar lid van de helpdesk-medewerkers: Wim van Gogh. Dat hij mogen rusten in vrede.

Vanaf half maart tot september hebben de leden van de computer-helpdesk niet stil gezeten. Door de corona-maatregelen konden we elkaar niet, als vanouds, ontmoeten. Maar toch was er van alles te doen. Dat ging dan meestal via de telefoon of via E-mail of af en toe via de Whatsapp.

We hebben ook nagedacht over hoe we elkaar toch kunnen bereiken en hoe we elkaar op weg kunnen helpen. Dat werd al vrij snel de introductie van de Nieuwsbrief. Het bestuur vond dit een welkome aanvulling op het tijdelijk niet verschijnen van de INFO, het ledenblad van KBO Heesch.

Juist nu bleek dat veel leden de weg naar het internet hebben gevonden. Dat was niet alleen via email, maar ook via de moderne smartphone. De leden, die eind 2019 bijles hadden gevolgd, hebben er veel profijt van gehad. Veel senioren melden ons, hoe blij ze waren dat ze daar de weg op hadden gevonden. Ze konden daarmee hun naasten en familie toch bereiken. Ook al waren ze, min of meer, opgesloten.

Dat brengt ons bij de verwachtingen voor de komende tijd. Het is bijna zeker dat we met de corona-maatregelen rekening moeten houden de komende tijd. Dus een helpdesk-bijeenkomst zoals vanouds zit er niet in. Maar toch gaan we 14 september van start. We moeten wel een en ander van te voren afspreken met elkaar. Dus willen we graag  van te voren weten wie er behoefte heeft aan ondersteuning. Aanmelden doen we dan per telefoon, per mail of via de website.

Ook gaan we weer een poging wagen om extra bijles te gaan verzorgen. Allereerst willen we weten waarvoor we dan bijles moeten gaan geven. Iedereen kan zich hiervoor aanmelden. We hebben uit de vele onderwerpen wel een selectie gemaakt waarvoor we bijles kunnen geven. Want jullie verwachten wel van ons dat het een bijles is waar je wat aan hebt.  Dat vergt ook de nodige voorbereiding en menskracht.

Intussen zitten de senioren niet stil. Steeds meer mensen raken thuis in de apparaten waarmee ze internet kunnen bereiken en gebruiken. Dat vergt voor de Helpdesk weer extra menskracht. Dus als je ook maar een klein beetje de weg weet in deze wereld, dan ben je van harte welkom. Je hoeft echt geen allesweter te zijn. De helpdeskmensen helpen elkaar op weg. Dat is heel gezellig en heel effectief. Dus als je zin hebt om met ons mee te werken aan het op weg helpen van senioren in de internetwereld, dan ben je van harte welkom.

Opgeven kan via: Telefoon: 06-81 93 45 09,

Email: helpdesk@kboheesch.nl,  Website: https://www.kbo-heesch.nl/helpdesk-opgeven