6 augustus 2020

KBO Heesch 65 jaar!

In 2020 viert KBO Heesch haar 65 jarig bestaan. Op 26 mei waren we jarig. Een jaar om niet te vergeten. Wat, onder normale omstandigheden, een actief jaar zou zijn geweest, is nu, sinds 15 maart,  een jaar met nauwelijks iets te doen. Wel zijn we actief geweest met het introduceren van nieuwe activiteiten.

Zoals :

• een Nieuwsbrief, die iedere twee weken wordt verzonden naar de leden en belangstellenden. Je kunt lid worden via deze link
  • Een vernieuwde website, die steeds meer wordt bezocht. Zie de website
  • En sinds kort: een facebook account, waarop het laatste nieuws verschijnt. Vrienden van KBO Heesch kunnen daarop ook hun nieuws of hun bevindingen plaatsen
  • Een belronde door leden van het bestuur, waarbij in de corona, lockdown, werd gevraagd naar de gezondheid en of er behoefte was aan ondersteuning.

Dat neemt niet weg dat toch weer wordt getracht de “Normale” gang van zaken weer op gang te brengen. Zo hebben onze biljarters, de jeu de boulers, de fietsers, de wandelaars weer geprobeerd de activiteiten weer aan te vangen. Dat weliswaar met allerlei voorschriften.

Zo is ook het bestuur weer aan de gang gegaan met het voorbereiden van de uitgestelde Algemene Ledenvergadering. Met het voorbereiden van een vergadering met de Kartrekkers. Met het voorbereiden van een vrijwilligersdag.

Er is dus van alles te doen.

Maar toch moeten wij , senioren, nu altijd rekening houden met de Corona-gedragsregels. Dat is in het belang van onszelf en van de collega’s.

En dat is wennen en soms moeten we eraan herinnerd worden, omdat we geneigd zijn terug te vallen in de oude, zo vertrouwd zijnde gedragsregels. Maar dat levert dan extra risico op.  Het is dan ook weer, zoals vanouds, even gezellig als voorheen. En we hebben behoefte aan bijpraten en kletsen. En ook onze belevenissen in de afgelopen periode met elkaar te delen. Er zijn toch heel wat collega’s ons ontvallen. Dat willen we met elkaar delen en betreuren.